تشریفات عروسی چیست؟

ا مراسم عروسی را به روش های مختلف می توان برگزار کرد، مراسم عروسی کوچک با تشریفات مجالس عروسی کم، مراسمی در تالار با خدمات عروسی و تشریفات مجالس مشخص و محدود یا مراسم عروسی بزرگ و زیبا در باغ یا سالن با تشریفات مجالس عروسی و خدمات عروسی نا محدود ، یا یک مراسم عروسی خاص و لاکچری در ویلای عروسی خاص با تشریفات مجالس عروسی خاص و لوکس و خدمات عروسی لوکس و لاکچری، در هر صورت و با هر مدل مراسم عروسی عروس و داماد و خانواده های آنها دوست دارند مراسم عروسی آنها به بهترین شکل برگزار شود.

 

تشریفات عروسی چیست ؟

تالار

به مجموعه عواملی که در یک جشن عروسی صرفا برای زیبایی و نظم هر چه بیشتر مراسم به کار گرفته شده تشریفات عروسی می گویند.

تشریفات عروسی به معنی زرق و برق و تجملات و صرف هزینه های گزاف نیست، تشریفات عروسی معنایی فراتر و عمیق تر از تجمل گرایی دارد.

تشریفات به لحاظ لغوی یعنی آداب و آیین انجام مراسم از جمله مراسم عروسی.

اولین کاری که باید توسط موسسات تشریفات عروسی انجام شود. معرفی یک باغ عروسی ، تالار پذیرایی و یا باغ تالار است. که نسبت به فصل برگزاری مراسم، تعداد مهمانان، نوع مراسم و نحوه ی برگزاری مراسم عروسی بهترین گزینه ممکن را پیشنهاد خواهند داد.

 

تشریفات عروسی چه کارهایی را انجام می دهند؟

تالار

۱- انتخاب تالار

به عنوان مثال در فصل پاییز و زمستان و ابتدای بهار که سردی هوا و احتمال بارندگی وجود دارد، گزینه مناسب، تالار عروسی خواهد بود. پیدا کردن تالاری که خدمات آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشد و همچنین متناسب با وضعیت مالی شما باشد بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. تشریفات عروسی در اصل شامل زیر مجموعه های زیادی است که مجموعه تالار باغ زندگی قصد دارد پس از اینکه به بررسی مفهوم و تعریف تشریفات عروسی پرداخت، در روزهای آتی به بررسی تمام زیر مجموعه های تشریفات بپردازد.

۲ – معرفی آتلیه عکاسی

از دیگر وظایف تشریفات عروسی می توان به معرفی فضای مناسبی جهت عکاسی عروس و داماد اشاره کرد. عکاسی آتلیه برای تمام عروس و دامادها اهمیت بسیار زیادی دارد چون تمام لحظات و خاطرات زیبای جشن عروسی توسط آتلیه ثبت می شود.

۳- انتخاب آرایشگاه عروس

معمولا انتخاب آرایشکاه برای عروس ها بسیار سخت است یکی دیگر از وظایف تشریفات عروسی این است. که یک آرایشگاه خوب و مناسب را به عروس خانم ها

معرفی کنند. همینطور به شما توی انتخاب یک کارت عروسی زیبا و خاص، متناسب با سلیقتون کمک می کنند.

۴- انتخاب لباس عروس

در آخر معرفی یک مرکز خرید لباس عروس یا اجاره لباس های عروس برای عروس ها نسبت به  بودجه و سلیقه آن ها از کارهایی است که باید تشریفات مجالس عروسی انجام بدهند.

۵- شام عروسی

مهمانان شما، انتظار دارند که شما در بهترین و بزرگترین شب زندگیتان سنگ تمام بگذارید. پس یکی از مهمترین قسمت های عروسی، شام آن است.از تشریفاتی که انتخاب کردید بخواهید که در یکی از مراسم های واقعیشون شما را دعوت کنند و از نزدیک کیفیت مراسم، نوع پذیرایی، رفتار پرسنل، شام و بقیه موارد رو تست کنید. این کار به شما کمک می کنه که با اطمینان تشریفات رو انتخاب یا رد کنید.

۴- سرگرم کردن مهمانهاتون

هیچ جیزی بدتر از این نیست که شما بفهمید که مهموناتون حوصلشون سر رفته و تمایل دارند که شما شام عروسی را زودتر بدید.. موسسات زیادی هستند که برای سرگرم کردن مهمانهای شما ایده های خوبی دارند. باید با اونها صحبت کنید و بهترینشون را پیدا کنید تا به هدفتون که خوش گذشتن به مهمانهاتون هست، دست پیدا کنید.

 

تشریفات عروسی شامل چه چیزهایی میشود؟

از همان آغاز مراسم عروسی تا پایان آن کارهای زیادی انجام میشود که شامل موارد زیر میشود.

-مکانی برای برگزاری مراسم عروسی که میتواند تالار عروسی، سالن یا باغ تالار پذیرایی باشد.

– تزئینات محل برگزاری مراسم عروسی

–  نورپردازی های مکان برگزاری مراسم

– ماشین عروس و تزئینات آن

– آتلیه (عکاسی،فیلمبرداری از مراسم)

– شمع آرایی

– گل آرایی

– موسیقی برای مراسم

– پذیرایی از مهمان ها

– صندلی ها و چیدمان جایگاه مهمان ها

– آرایشگاه عروس

بهترین آتلیه ها با مناسب ترین قیمت – کلیک کنید

– آرایشگاه داماد

– دسته گل عروس

– کیک عروسی

– سفره عقد

– کارت دعوت عروسی

و البته مواردی هم وجود دارد که از قلم افتاده اند و در لیست بالا گنجانده نشده اند.

 

 

تشریفات عروسی در ملل مختلف (تشریفات بین الملل)

جایگاه

تشریفات عروسی در ملل مختلف (تشریفات بین الملل)

خدمات عروسی و خدمات مجالس از جمله تشریفاتی هستند که در سراسر دنیا برای راحتی بیشتر و حرفه ای بودن مراسم بسیار گسترش پیدا کرده است. به طوری که کمتر کسی اکنون حاضر می شود یک مراسم پر دردسر را خودش به تنهایی انجام دهد. همه ی مردم به این نتیجه رسیده اند که پول بدهند و خود را از استرس و نگرانی نجات دهند. اما در کدام کشورها این نوع مراسم بیشتر رایج است؟

بهترین خدمات عروسی در جهان

اولین خدمات عروسی زمانی شکل گرفتند که کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند بسیاری از کارهای خود را تخصصی کرده و هر یک را به بخش بخصوصی واگذار کنند. در این میان نیز مسئولیت های برگزاری جشن های عروسی خود را بر عهده خدمات عروسی گذاشتند. این نحوه برگزاری عروسی، به تدریج در سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرد. به طوری که امروزه شاهد رونق برگزاری مجالس عروسی در کشورمان ایران نیز هستیم.

در گذشته زمانی که قرار به برگزاری جشن بود، آن را کاملاً سنتی و در منازل برگزار می کردند. در حالی که اکنون جشن های مجلل و باشکوه هستند که برگزار کردن آنها در خانه نه تنها مسئولیت زیادی را بر دوش خانواده تحمیل می کند، بلکه خارج از عهده آنان بوده و در نتیجه مراسم به شکل مطلوب برگزار نمی شود. خدمات عروسی در تمامی جهان شکل گرفته و همه سالن ها نیز شباهت زیادی به یکدیگر دارند. به طوری که استفاده از یک آپشن جدید خدمات عروسی در یکی از کشورهای غربی، تاثیر زیادی در نحوه ارائه خدمات تالارهای عروسی در سایر کشورها و از جمله کشور ما دارد.

مراسم عروسی

به باور بیشتر هموطنان، بهترین مجالس عروسی در کشورهای غربی برگزار می شود، در حالی که این باور اشتباه است. چرا که خدمات عروسی همه یک شکل شده اند و تا حد زیادی تفاوت ها از بین رفته است.

با این حال می توان ویژگی های بهترین خدمات عروسی در جهان را به صورت زیر شرح داد:

 ارائه انواع غذاهای بین المللی و دریایی:

غذاهایی که در بهترین خدمات مجالس جهان، عموما از بین غذاهای محبوب بین المللی و گاهی نیز غذاهای دریایی است.

وجود انواع دسر و سالاد، نوشیدنی های سرد و گرم و … نیز در ردیف ملزومات یک خدمات مجالس منحصر به فرد می باشد.

قرار گرفتن خدمات مجالس در کنار باغ:

یکی از مهمترین ویژگی خدمات مجالس در برخی از کشورها، قرار گرفتن سالن عروسی در کنار یک باغ زیبا با گل آرایی زیباست.

این باغ می تواند هم مکانی برای تفرج مهمانان باشد و هم مکانی برای فیلمبرداری و ثبت تصاویر خاطره انگیز از عروس و داماد.

کیک و شیرینی:

پذیرایی از مهمانان با کیک و شیرینی پس از صرف شام نیز از دیگر آپشن های بهترین خدمات مجالس عروسی در جهان به شمار می رود.

کیک عروسی نیز که برای تمامی خدمات مجالس یکی از ضروریات است.

کشتی سواری:

قرار گرفتن برخی کشورها در کنار سواحل از قبیل کشور ترکیه، امکان کشتی سواری را نیز فراهم کرده است.

اینکه قسمتی از مجلس عروسی درون یک کشتی برگزار می شود و یا عروس و داماد بتوانند قایق سواری کنند نیز از جمله ویژگی های بهترین خدمات مجالس جهان می باشد.

 گل آرایی کامل مراسم:

گل آرایی سالن می تواند در قسمت های ورودی سالن، میز میهمان ها و میز شام عروس و داماد باشد.

وجود این قسمت نقش زیادی را برای برگزاری جشن مجلل و باشکوه ایفا می کند. در بهترین خدمات مجالس جهان، گل آرایی جزو ملزومات است و جلوه خاصی را به سالن می دهد.

 میهمانداران مجرب و متحدالشکل:

وجود پرسنل آموزش دیده و مجرب با ظاهری متحدالشکل و زیبا یکی دیگر از ویژگی های بهترین خدمات عروسی در جهان می باشد.

در نظر گرفتن لباس های شیک و متناسب با جشن عروسی برای تمامی کارکنان می تواند جشن را باشکوه تر جلوه دهد.

ظروف غذا:

ظروفی که در مهمانی ها استفاده می شود، تاثیر زیادی بر نحوه ارائه خدمات دارد. بهترین خدمات عروسی در جهان از ظروفی استفاده می کنند که زیبایی بیشتری داشته باشند. انواع ظروف بلور و پازلی می تواند میز غذای مهمانان را زیباتر کند.

جایگاه عروس و داماد:

در بهترین خدمات مجالس جهان، جایگاه عروس و داماد به نحو چشم نواز و خیره کننده ای تزئین می شوند.

در کنار آن سفره عقد، دسته گل و ماشین عروس نیز از دیگر آیتم های بهترین خدمات مجالس در جهان به شمار می روند.

سرویس کامل مبلمان و صندلی:

صندلی و مبلمان در تمامی خدمات مجالس وجود دارد. اما تفاوت آنها در بهترین مجالس خدمات جهان، زیبایی و لوکس بودن این سرویس است.

عموما در بهترین خدمات مجالس از صندلی ها و مبلمان های کلاسیک و مدرن استفاده می شود.

نورپردازی و موزیک:

مهیج شدن جشن عروسی نیازمند برخی آیتم های خاص است. از جمله نورپردازی که محیط سالن را زیباتر از آنچه هست، جلوه می دهد.

پخش موزیک نیز یکی دیگر از برنامه های هیجان آور در سالن های عروسی است. البته در بهترین خدمات مجالس دنیا، موزیک به صورت زنده و توسط موزیسین های سرشناس پخش می شود.

کادر حرفه ای فیلم برداری و آتلیه اختصاصی:

تصویربرداری از جشن عروسی نیازمند تخصص و مهارت است. در بهترین خدمات مجالس در جهان، کادر فیلمبرداری به تمامی فنون و تکنیک های تصویربرداری تسلط کافی دارند.

تشریفات عروسی در ملل مختلف

اکنون جای طرح یک سوال مهم است، سوالی که حداقل ما یک جواب مناسب و منطقی برای آن داریم و آن سوال این است:

 

آیا با تمام چیزهایی که گفته شد، تشریفات عروسی واقعا لازم است؟

تالار

به شخصه فکر میکنم که خاطرات نقش پررنگی را در زندگی انسان ایفا میکنند و از یک جا به بعد این خاطرات هستند که توسط روح بشر تغذیه میشوند. هر چه قدر خاطرات روشن تر و زیبا تر باشند مرور تاریخچه زندگی شما لذت بخش تر خواهد بود. مراسم عروسی در مجموع با اتفاقات مهم آن، بزرگترین خاطره زندگی زناشویی شما محسوب میشود.

هرچقدر هم برگزاری آن برای شما سخت به نظر برسد بالاخره یک راه وجود دارد که به شکل ساده و شیک مراسمتان را برگزار کنید. مانع از شکل گرفتن این خاطره شیرین و روشن نشوید، قطعا در آینده این خاطره به زندگی زناشویی شما دلگرمی میدهد.

تنها کافیست بگویم که در زمان مرور خاطرات زندگی آن شخصی خوشحال تر و مسرورتر است که تعداد خاطرات خوبش بسیار ببیشتر از خاطرات بدش باشد و نکته مهمی که باید به حضور مبارکتان برسانم این است که شخص شما قرار نیست با دست های خودتان تمام کارهای مراسم عروسیتان را انجام دهید،کار تشریفات همین است و به سادگی با توجه مقدار هزینه ای که میکنید مراسمی هر چند کوچک ولی به یادماندنی تدارک میبیند.

در انتها هم این نکته را یادآور میشوم که مراسم عروسی شما فقط یک بار قرار است برگزار شود پس لطفا به خاطر خودتان هم که شده آن را طوری برگزار کنید که تبدیل به ماندگارترین و شیرین ترین خاطره زندگیتان شود.

 

 

مجموعه تالار باغ زندگی

مجموعه تالار باغ زندگی که در زمینه تشریفات عروسی در تهران و اسلامشهر به صورت گسترده فعالیت دارد و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. برگزاری بهترین مراسم های عروسی با تشریفات کامل و پکیج های متنوع، ما را در زمره بهترین ها قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۵۶۳۶۵۶۵۶ / ۰۹۱۲۱۷۷۲۰۹۹ تماس برقرار نمائید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *