برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

ا جشن عروسی همیشه از مهم ترین مراسم یک زوج محسوب می شود که با دنیایی از احساسات و ذوق به سراغ آن می روند. از روزی که تصمیم به برگزاری مراسم عروسی می گیرید لازم است برنامه ریزی عروسی را شروع کنید. پیشروی با برنامه ریزی موجب می شود در نهایت روز عروسی خود را بدون استرس و نگرانی بگذرانید و لذت شادی یک شب خاص را بچشید. آرامش شب عروسی شما ارتباط مستقیمی با نحوه برنامه ریزی عروسی دارد که چگونه آن را آغاز کنید و قدم به قدم با برنامه ریزی مطلوب به تمامی کارهای خود رسیده و جشن عروسی مطلوبی داشته باشید. در ادامه به نکات مهم برنامه ریزی عروسی میپردازیم.

برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

چرا برنامه ریزی عروسی اهمیت دارد؟

سوال ابتدایی همه این است که چرا برنامه ریزی عروسی اهمیت دارد، آیا جشن عروسی را نمی توان مانند سایر میهمانی ها و مراسم برگزار کرد؟ آیا برنامه ریزی عروسی تنها یک هفته مانده به تاریخ عروسی ممکن است؟ پاسخ تیم تالار باغ زندگی این است که جشن عروسی برای زوج ها و خانواده عروس و داماد بسیار بیاد ماندهی و مهم می باشد و در این جشن تمام دوستان و اقوام برای به وصال رسیدن عروس و داماد و شروع زندگی مشترک آن ها دور هم جمع خواهند شد و این شب زیبا را جشن می گیرند. پس ایده آل ترین شرایط این است که شما در جشن عروسی هیچ گونه استرسی نداشته باشید و با نهایت آرامش لذت ببرید و خاطرات زیبای سال های آینده زندگی خود را بسازید و در ذهن میهمانان شبی خاطره انگیز بسازید. پس باتوجه به اهمیت جشن عروسی متوجه اهمیت برنامه ریزی عروسی نیز شده اید.

 

از چه زمانی برنامه ریزی عروسی را شروع کنیم؟

باتوجه به توضیحات بالا اهمیت جشن عروسی و برنامه ریزی عروسی روشن شد و حال سوال مهم این است که از چه زمانی برنامه ریزی عروسی را شروع کنیم؟ پاسخی که در ادامه مطالعه خواهید کرد توضیحی از ایده آل ترین شرایط و زمان است که گاهی به دلایلی محدودیت هایی برای زوج ها وجود دارد که رسیدن به این ایده آل زمانی ممکن نیست، هیچ نگران نباشید چون برای این شرایط نیز راهکار مطلوبی داریم. بهترین زمان برنامه ریزی عروسی شش ماه تا نه ماه پیش از مراسم عروسی است تا بتوانید چک لیست عروسی را سر صبر و حوصله پر کنید و قدم به قدم برنامه ریزی عروسی را پیش ببرید.

عروسی

تعیین بودجه اولین قدم برنامه ریزی عروسی

تعیین بودجه اولین قدم برنامه ریزی عروسی است. چرا که تمامی تصمیماتی که از این به بعد خواهید گرفت مهم ترین پارامتر آن یعنی هزینه ای که مکلف به پرداخت آن هستید روشن خواهد کرد که انتخاب شما چه چیزهایی است. با تعیین بودجه عروسی شما لازم است در اولین فاز، علایق و اولویت های خود را بررسی نمایید. در این شرایط شما مشخص خواهید کرد که از میان آتلیه عکاسی، دیزاین سالن عروسی، نوع شام عروسی، نحوه پذیرایی میهمانان، سرویس طلا یا جواهر عروس، لباس عروس، لباس داماد، آرایشگاه و هدیه یادبود میهمانان به ترتیب چه اولویتی برای شما دارد و بر اساس این اولویت بندی قادر خواهید بود نسبت به بررسی نوع خدمات هر اولویت و میزان هزینه ای که بابت آن خواهید پرداخت تصمیم گیری نمایید.

 

اهمیت استفاده از چک لیست عروسی در برنامه ریزی عروسی

یکی از روش هایی که شما را توانمند می سازد تا هیچ چیز را در برنامه ریزی عروسی خود از قلم نیندازید، استفاده از چک لیست عروسی است. تعداد کسانی که در شب عروسی خود یادشان می آید که چه کارهایی دوست داشتند انجام دهند و فرصت نشد و یا چه میهمانانی را فراموش کردند دعوت کنند بسیار است و حاصل این اتفاق چیزی جز حسرت به جا نخواهد گذاشت. اما استفاده از چک لیست عروسی به سادگی این پروژه پیچیده و حساس را برای شما آسان می کند و شما با دارا بودن یک چک لیست اولویت بندی شده در کوتاه ترین زمان به بهترین نحو کارهای عروسی خود را تمام خواهید کرد و روز های پایانی پیش از مراسم عروسی را با آرامش به رقص عروسی و شادی میهمانان می اندیشید. پس استفاده از چک لیست عروسی را فراموش نکنید.

عروسی

لیست میهمانان عروسی خود را مشخص کنید

مشخص کردن لیست میهمانان عروسی باعث می شود در اولین قدم برنامه ریزی عروسی تعداد حدودی میهمانان برایتان مشخص شود. این عدد اهمیت زیادی در برآورد هزینه جشن عروسی دارد. با مشخص کردن لیست میهمانان شما براحتی می توانید رنج سنی میهمانان و نوع مراسمی که علاقمندید در کنار این میهمانان تجربه کنید را مشخص می کنید. برای مثال عده ای علاقمند هستند تا میهمانان کم سن و سال و جوان تر را در مراسمی مجزا پذیرایی کنند. این موضوع براحتی راهنمای شما در انتخاب سبک مراسم عروسی تان خواهد بود. از لیست میهمانان تعداد کارت دعوت، تعداد میهمانان جهت پذیرایی شام و شیرینی و همچنین تعداد گیفت های عروسی را می توانید استخراج کنید.

 

ودینگ پلنر یا لیست افرادیکه میتوانید روی آن ها حساب کنید

توضیحات بالا کافی بود تا اهمیت برنامه ریزی عروسی را دریابید. با توجه به اهمیت جشن عروسی برای عروس و داماد و خانواده آن ها میتوان گفت برنامه ریزی جشن عروسی بسیار مهم است. آنقدر که اگر حال و حوصله و نظم کافی در برنامه ریزی نداشته باشید و یا فرصت و نیروی کافی برای مدیریت این رویداد مهم را نداشته باشید بهتر است از ودینگ پلنر یا همان برنامه ریز عروسی استفاده کنید. اگر تصمیم دارید خودتان مدیریت جشن عروسی را بر عهده گیرید بهتر است لیستی از افراد مطمئن و مسئولیت پذیر که به شما کمک خواهند کرد را تهیه کنید تا در اسرع وقت برنامه ریزی های خود را با آن ها مطرح نمودن و مشورت نمایید. در این شرایط فشار کاری از دوش شما برداشته خواهد شد و زحمت مدیریت و نظارت بر مسئولیت های این افراد را خواهید داشت. این افراد می توانند ساقدوش های شما باشند.

حلقه

اقداماتیکه شش ماه قبل از عروسی باید انجام دهید

تعیین روز عروسی و مشخص نمودن تشریفات

هم اکنون بهترین زمان در برنامه ریزی عروسی است که تصمیم بگیرید علاقمند به برگزاری جشن عروسی خود در چه فصل و زمانی هستید، و بلافاصله پس از مشخص نمودن این بازه زمانی به پرس و جو در خصوص تشریفات عروسی خود بپردازید و با هماهنگی و مراجعه حضوری به جشن های عروسی در حال برگزاری پارامتر های مهم خود را ارزیابی کنید، نظم مراسم، نحوه چیدمان و مدیریت سالن عروسی و خلاصه هرچیزی که برای شما در جشن عروسیتان مهم است با دقت بررسی کنید و در نهایت با دریافت هزینه خدمات هر یک از این تشریفات به انتخاب بهترین گزینه برای خودتان اقدام کنید. دقت داشته باشید در حین بستن قرارداد تشریفات چشمانتان را ببندید و جشن عروسی خودتان را با تمام جزئیات تصور کنید و پاسخ تمام سوالاتتان را از تشریفات و نحوه برگزاری و مدیریت آن بخواهید و در صورت نیاز در قرارداد خود قید کنید.

 

بازدید از محل برگزاری جشن عروسی

هنگامی که تشریفات شما مشخص شد، یک گام اساسی جلو افتاده اید و حال نوبت به بازدید از سالن ها و باغ های مورد نظر جهت برگزاری جشن عروسی است. در برنامه ریزی عروسی و انتخاب روز دقیق بسیار مهم است که شما محل برگزاری مراسم را انتخاب کنید و سپس وارد جزئیات کار شوید. هزینه ورودی باغ یا سالن، امکانات قابل ارائه، ورودی هر نفر به باغ، تجهیزات و دیزاین های رایگان و یا دارای هزینه و از همه مهم تر روز های خالی آن مکان برای رزرو جشن عروسی شما. تمامی این نکات را هنگام مراجعه بررسی کنید و اگر به شما اجازه دادند از فضای داخلی هریک از این مکان ها فیلم بگیرید تا در نهایت با مشاهده فیلم مکان های بازدید شده به یک جمع بندی صحیح از انتخاب محل برگزاری جشن عروسی خود برسید.

 

انتخاب گروه موسیقی یا دی جی جشن عروسی

شما می توانید انتخاب دی جی یا گروه موسیقی را به دوماه مانده به مراسم هم موکول کنید، مشروط بر اینکه اصرار به انتخاب گروه موزیک خاصی نداشته باشید تا برنامه ریزی عروسی دچار تغییرات شود. در این شرایط بهتر است زمان مدنظر برای برگزاری جشن عروسی را با گروه موزیک نیز چک نموده و در صورت خالی بودن آن اقدام به عقد قرارداد با گروه موسیقی یا دی جی نمایید. گروه های موسیقی معمولا بسته به نوع تجهیزات و نوازنده های خود رنج قیمت متفاوتی دارند. انتخاب گروه موسیقی که بخش هایی از مراسم را برای شما لایو یا زنده برگزار کند معمولاً هزینه بیشتری دارد و هرچه از تعداد نوازنده ها کم شود و یا دی جی مسئولیت اصلی مدیریت موسیقی در جشن عروسی را بر عهده گیرد این هزینه کاهش خواهد یافت. حتماً زمان عقد قرارداد با گروه موسیقی یا دی جی از کلیه خدماتی که قرار است به شما ارائه شود مطلع شوید و نوع سیستم صوتی، نوازنده ها و انواع ساز هایی که قرار است در جشن عروسی شما باشد را در قرار داد ذکر کنید.

 

اقداماتیکه سه ماه قبل از عروسی باید انجام دهید

انتخاب آتلیه عکاسی و فیلمبرداری جشن عروسی

سه قبل از تاریخ مورد نظر در برنامه ریزی عروسی زمان مطلوبی است تا براحتی به جزئیات مهم مراسم عروسی خود بپردازید. انتخاب آتلیه عکاسی و فیلمبرداری جشن عروسی یکی از مهم ترین انتخاب های شما خواهد بود. چرا که ثبت خاطره از چنین شب زیبایی با هزینه های فراوان را به همین تیم خواهید سپرد. تیم عکاسی و فیلمبرداری جشن عروسی معمولاً نمونه کارهای واقعی از جشن های تصویربرداری شده دارند که با مراجعه حضوری به هریک از آتلیه ها قادر به مشاهده آن هستید تا در نهایت با مشاهده پکیج های خدمات مختلف هر یک و کیفیت کار آن ها می توانید آتلیه عکاسی و فیلمبرداری جشن عروسی را انتخاب کنید. امروزه برای جلوگیری از خستگی عروس و داماد ها در روز عروسی پکیج هایی بنام فرمالیته معرفی می شود که براحتی می توانید در آرامش کامل روزی متفاوت از روز عروسی خود عکس های دونفره و یا کلیپ جالبی داشته باشید و در روز عروسی آن را به میهمانان خود نمایش دهید. انتخاب عکاس و یا پکیج خدمات آتلیه را با دقت بسیار زیاد بررسی نمایید.

حلقه

 

انتخاب لباس عروس و لباس داماد

یکی از جذابیت های بیاد ماندنی عروسی انتخاب لباس عروس و لباس داماد است. انتخاب لباس به دو عامل بستگی دارد. اینکه چه سبک لباسی بپسندید و دیگری این که چه میزان بودجه برای لباس عروس و لباس داماد اختصاص داده باشید. سه ماه پیش از عروسی بهترین زمان است که اقدام به خرید لباس عروس و لباس داماد نمایید و یا آن را سفارش دهید تا به سایز شما دوخته و تحویل گردد. در سفارش لباس لازم است در نظر داشته باشید که میزان اختلاف قد عروس و داماد چقدر می باشد و مایل هستید چه مدل تور و تاجی انتخاب نمایید تا با لباس مورد نظرتان هارمونی داشته باشد.

 

انتخاب آرایشگر عروس و داماد

بهتر است زمانی را اختصاص دهید و نمونه کار های واقعی از عروس و داماد های آرایشگاه های مورد نظر ببینید. با مشاهده این عزیزان کاملاً متوجه خواهید شد سطح کار آرایشگاه مورد نظر شما مطلوب بوده و خواسته های شما را پاسخگو است یا خیر. ماندگاری میکاپ و تمیزی آن، کیفیت لوازم آرایش مصرفی و همچنین اخلاق میکاپ آرتیست و پرسنل سالن آرایشگاه بسیار مهم بوده و لازم است در خصوص تمامی این موارد اطمینان حاصل نمایید. خوش قولی آرایشگر عروس نیز از مهم ترین پارامتر های انتخابی است چرا که یک روز خاص قرار است خاطره انگیز ترین روز زندگی شما باشد و اگر این روز با تاخیر و بدقولی همراه باشد طبعاً آقای داماد و عروس خانم اعصاب مطلوبی برای ادامه این روز نخواهند داشت.

آرایشگاه

اقداماتیکه یک ماه قبل از عروسی باید انجام دهید

سفارش کیک عروسی

بهتر است برای سفارش کیک عروسی مورد نظرتان یک ماه جلو تر جست و جو نمایید و بهترین طرحی که با دیزاین سالن و یا کارت عروسی شما متناسب است انتخاب کنید. در برنامه ریزی عروسی مدل کیک عروسی می تواند با فصل نیز هارمونی داشته باشد. همه ی این موارد بسته به ذوق و سلیقه شما دارد تا دیزاین خاص و دلخواهتان را در روز عروسی مشاهده کنید. همچنین دقت داشته باشید آنقدر در انتخاب ظاهر کیک ریز نشوید و محتویات آن را فراموش کنید. یک کیک خوشمزه همیشه در ذهن میهمانان خوش خوراک شما باقی خواهد ماند. حتما زمان تحویل کیک را با تشریفات و مکان جشن هماهنگ کنید و اگر محل برگزاری جشن شما دارای یخچال مناسب نیست حتماً کیک را نزدیک به زمان سرو آن دریافت کنید.

کیک

سفارش کارت عروسی

هم اکنون نوبت به سفارش کارت عروسی است. طرح کارت عروسی و نوع آن ارتباط مستقیم با ذوق و سلیقه شما دارد. کارت عروسی معرف کوچکی از شما و مراسم عروسی شما برای میهمانان است و بهترین کار این است که با دقت و سلیقه آن را انتخاب نمایید و بودجه در نظر گرفته شده برای آن را نیز در نظر گیرید. کارت عروسی می تواند با فصل، نماد های خاص دونفره شما، رنگ دلخواه و یا رنگ کیک و دیزاین مراسم شما هارمونی داشته باشد. مطلع باشید که اسمبل کردن و یا منتاژ کارت عروسی بر عهده شماست و بهتر است برای روز تحویل کارت ها از دوستان و اطرافیان بخواهید در اینکار به شما کمک کنند و یک عزیز خوشخط نیز زحمت نوشتن کارت های دعوت به عروسی را بر عهده گیرد. این روز ها بعضی عروس داماد ها مایلند لیست میهمانان خود را تایپ و پرینت نمایند و هیچ دستخطی روی کارت نداشته باشند. دو هفته مانده به مراسم  در برنامه ریزی عروسی بهترین زمان پخش نمودن کارت عروسی است.

 

خرید های عروسی را انجام دهید

در این روز ها حتماً در خصوص چیزهایی که مورد علاقه تان بوده تحقیق کرده اید و مکان های عرضه ی آن را نیز یاد گرفته اید. حال نوبت به آن رسیده که خرید های عروس و داماد لیست شده و با مراجعه به فروشگاه های مورد نظر آن را بخرید.خرید سرویس طلا یا جواهر عروس خانم، خرید حلقه های ازدواج، خرید ساعت و هر چیزی که علاقمند به تهیه آن پیش از عروسی هستید در این یک ماه خریداری نمایید و بصورت مجزا در مکانی مشخص نگهداری کنید تا روز عروسی و یا فرمالیته از آن استفاده نمائید.

 

مقدمات فرمالیته را فراهم کنید

اگر عکاسی و یا فیلمبرداری فرمالیته دارید بهتر است اکسسوری های مورد نیاز و مورد علاقه خود را تهیه کنید و با آتلیه عکاسی خود روز دلخواهتان را هماهنگ کنید. این روز را با آرایشگر و مکان مورد نظر جهت عکاسی و فیلمبرداری هماهنگ کنید. باغ آتلیه ها محل جالبی برای تهیه این نوع کلیپ و عکس ها می باشند. بهتر است فرمالیته داشته باشید تا روز عروسی نیاز به عکاسی در زمان فشرده و خسته کننده نباشد. البته کلیه این موارد بسته به ذوق و سلیقه شما دارد و هیچ قانون مشخصی در آن صدق نمی کند.

 

انتخاب گلفروشی برای ماشین عروس و دسته گل عروس

انتخاب گلفروشی نیز مانند سایر موارد حائز اهمیت است. انتخاب گلفروشی که خوش قول باشد و تمامی آنچه در مدل مورد نظر شما وجود داشته برایتان اجرا کند و در زمان مشخص شده آن را تحویل دهد بسیار مهم است تا برنامه ریزی عروسی را دچار تغییر نکند. بهتر است جهت اطمینان مدل دسته گل عروس را نشان گلفروشی دهید و از او بخواهید حتماً از گل های مشابه رنگبندی آن استفاده کند. اصرار به نوع گل ممکن است میسر نباشد چرا که گل ها اغلب فصلی بوده و احتمال موجود نبودن آن بسیار است. مثلا در گل آرایی پاییزی میتوان از المان های جذاب دیگری استفاده کرد که در مقاله عروسی پاییزی شرح داده شده. پس تاکید شما روی رنگ گل باشد و یا موجود بودن گل های فصلی دلخواه را با گلفروشی چک نمایید. این موارد در انتخاب مدل گل زدن ماشین عروس نیز صدق می کند.

 

مجموعه تالار باغ زندگی

۰۲۱۵۶۳۶۵۶۵۶ / ۰۹۱۲۱۷۷۲۰۹۹

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *