جدیدترین هزینه های مراسم عروسی در تهران

ا همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی زوج‌های جوانی که در شرف ازدواج هستند، تخمین هزینه های مربوط به جشن عروسی است. اگر مراسم عروسیتان نزدیک است و درحال برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی خود هستید، حتما درگیر محاسبه انواع و اقسام هزینه های جشن خود هستید. به هیچ وجه نگران نباشید. ما سعی کرده‌ایم در این مطلب به اصلی‌ترین و مهم‌ترین هزینه های این روز به خصوص بپردازیم. امیدواریم با خواندن آن بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس اولویت‌هایتان داشته باشید.

در این مقاله به صورت کامل به بررسی هزینه های مراسم عروسی می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

 

هزینه اجاره باغ و تالار عروسی در تهران

جدیدترین هزینه های مراسم عروسی در تهران

سعی کنید با توجه به بودجه‌ در نظر گرفته‌ شده، بهترین انتخاب را داشته‌ باشید. باغ و تالار عروسی، مکان‌هایی هستند که به صورت ویژه برای برگزاری مراسم عروسی و جشن ها در نظر گرفته‌ شده‌اند. بسته به سلیقه شماست؛ تالار را انتخاب می‌کنید یا باغ؟ سالنی مجلل را ترجیح می‌دهید یا باغی سرسبز؟

هزینه اجاره باغ و تالار عروسی در تهران معمولا متفاوت است. مثلا هزینه باغ های عروسی بر اساس فصول مختلف تعیین می‌شود. در فصولی که هوا مناسب حضور در محوطه باغ است، معمولا هزینه اجاره باغ در تهران زیادتر از پاییز و زمستان است. هزینه اجاره باغ عروسی در تهران، در فصل بهار و تابستان ۹۸، چیزی حدود ۶ میلیون الی ۶۰ میلیون، و در فصل پاییز و زمستان، حدود ۳ میلیون الی ۳۰ میلیون بوده‌است. البته درنظر بگیرید که این هزینه باتوجه به امکانات باغ، همچنین ظرفیت گنجایش سالن باغ و فاصله آن از تهران، متغیر است.

در ارتباط با تالار اما قیمت ها کمی منصفانه‌تر است. تالارها معمولا مسیر نزدیک‌تر و دسترسی بهتری دارندو بسته به مجلل بودن، کیفیت غذا، مساحت و طراحی سالن و… قیمت های متنوعی هم پیشنهاد می‌دهند. معمولا تالارها بر اساس گنجایش، دسته‌بندی می‌شوند و به ازای هر یک از میهمانان مبلغ ۶۰ هزار تومان شروع الی ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

 

هزینه تشریفات عروسی در تهران

 

چیدمانمعمولا هزینه‌های کلان‌شهرها، بیشتر از شهرستان‌ها است. این موضوع در هزینه تشریفات عروسی در تهران نیز صدق می‌کند. برای برآورد هزینه های مراسم عروسی در تهران، تشریفات یکی از اصلی‌ترین‌ها است. تشریفات عروسی، یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های برنامه ریزی عروسی است،. مسلما نمی‌خواهید بعد از جشن عروسی، از پذیرایی بد، برنج دم نکشیده یا گوشت نپخته حرف و سخنی بشنوید. حواستان به استانداردهای پذیرایی باشد. اصلی‌ترین بخش هزینه های مراسم عروسی در تهران را، هزینه تشریفات تشکیل می‌دهد. این هزینه بر اساس انواع غذاها، نوشیدنی‌ها، شیرینی‌ها، فینگرفودها، خدمات پذیرایی، تجهیزات و ظروف پذیرایی، مشخص می‌شود. هرچه میزان غذاهای گوشتی بیشتر باشد، مبلغ هزینه ها نیز بیشتر خواهد شد.

هزینه تشریفات عروسی در تهران و در سال ۹۸، از مبلغی حدود نفری ۱۲۰ هزار تومان شروع شده و تا نفری ۳ میلیون تومان ادامه دارد. دقت کنید که گاهی برخی تشریفات قیمتی پایین‌تر از عرف به شما می‌دهند، زیاد خوشحال نشوید! معمولا کاهش هزینه تشریفات برابر با کاهش کیفیت غذا و سرویس‌دهی است. سعی کنید بهترین تشریفات را برای اقوام، آشنایان و دوستان خود داشته باشید.

 

هزینه خرید سرویس طلا عروس

استفاده از طلا و جواهر در جشن‌های رسمی خیلی رایج است، حتی اگر شما از آن دسته دخترانی هستید که از طلا متنفرند، برای جشن عروسی بهتر است سرویس طلا یا سرویس جواهر انتخاب کنید. هزینه تهیه سرویس طلای عروس، برای برآورد هزینه های مراسم عروسی در تهران، بسیار متغیر است، چرا که نوسان قیمت طلا و ارز همگی موجب افزایش و یا کاهش قیمت طلا و جواهر می‌شود. در همین دی ماه ۹۸، هزینه تهیه سرویس طلای ظریف از حدود ۱۰ میلیون تومان شروع و تا صدها میلیون تومان ادامه دارد. اگر به سنگ‌های جواهر علاقه‌مند هستید،  توصیه می‌کنیم به‌جای سنگ، کریستال‌های رنگی اتریشی سفارش دهید تا هم درخشندگی زیبایی داشته‌باشند و هم خرج گزافی روی دست آقای داماد نگذارید.

 

هزینه تهیه کت و شلوار آقای داماد

کت و شلوار

یکی از ضروریات قبل از عروسی، تهیه لباس داماد است. تهیه کت و شلوار آقای داماد، ساده‌ترین بخش ماجرا‌ است. حتما شما هم در جریان هستید که آقایان با تنوع بسیار کمی روبه‌رو هستند، و تنها کافی‌ است، رنج قیمتی که برای خرید کت و شلوار آقای داماد درنظر گرفته‌شده را بدانید تا محل خرید آن‌ را مشخص کنید. معمولا در تهران با توجه به رنج قیمت مورد نظر، می‌توانید به مراکز خرید شمال تهران، نمایندگی برندهای کت و شلوار خارجی و ایرانی مراجعه کنید، معمولا این سبک خرید برایتان گران‌تر تمام می‌شود. شاید هم علاقه‌مند باشید از بورس کت و شلوار خرید کنید، که بهتر است به خیابان ولیعصر، خیابان جمهوری، خیابان میرداماد و یا باب همایون مراجعه کنید. خرید در بورس کت و شلوار به شما امکان انتخاب از بین چندین مدل و جنس پارچه را می‌دهد. معمولا خرید کت و شلوار دامادی به‌همراه کفش، کروات، کمربند و دکمه سرآستین، هزینه‌ای حدود ۲ میلیون تومان، الی ۳۰ میلیون تومان در برآورد هزینه های مراسم عروسی در تهران خواهد داشت.

 

هزینه تهیه لباس عروس و اکسسوری های عروس

لباس عروس

پرتنوع‌ترین و پردردسرترین بخش ماجرا همینجاست. خرید اکسسوری‌های عروس با کلی مدل و سبک و… بسیار دشوار است. کفش‌های آهنین به پا کنید و شب‌ها در اینترنت جست‌و‌جو کنید و مدل ببینید. روزها به مزون ها و فروشگاه‌هایی که مدل‌های آن‌ها را پسندیده‌اید، سر بزنید. معمولا خرید تاج و تور و… از مزون های لباس عروس، کمی گران‌تر برایتان تمام می‌شود؛ سعی کنید سری به چهارراه امیراکرم بزنید و مدل های لباس عروس و تاج و تور را ببینید. البته در نظر داشته‌باشید که گاهی سفارش لباس عروس، به مزونی که لباس‌ عروس دوز نیست، برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود. هزینه خرید لباس عروس در سال ۹۸ چیزی حدود ۲ الی ۴۰ میلیون تومان است. جنس دانتل و پارچه‌هایی که در لباس عروس استفاده می‌شود، نوع دوخت، محل دوخت، دست‌دوز بودن سنگ‌دوزی یا کریستال‌دوزی لباس عروس، همه‌گی در برآورد هزینه نهایی آن موثر است. هزینه اجاره لباس عروس‌های زیر ۱۰ میلیون تومان معمولا با اختلاف ۲ الی ۳ میلیون زیر قیمت خرید آن لباس تمام می‌شود. خرید تاج عروس حدود ۲۰۰ هزار تومان الی ۸۰۰ هزار تومان تمام می‌شود که می‌توانید آن را از مزون ها و یا آرایشگاه های عروس، با قیمتی کم‌تر اجاره کنید؛ هزینه اجاره تاج عروس، چیزی حدود ۱۵۰ هزار تومان الی ۴۰۰ هزار تومان است.

 

هزینه آتلیه عکاسی و فیلم برداری عروسی

اتلیه

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هزینه‌ کردن در آن اصلا جای دوری نمی‌رود، آتلیه عکاسی و فیلم برداری عروسی است. شما چندین ماه زحمت می‌کشید و آماده برگزاری مراسم عروسی می‌شوید، تا بهترین و زیباترین شرایط را برای این جشن باشکوه و خاطره‌انگیز مهیا کنید، پس ارزش دارد که بابت ثبت این خاطره، به‌صورت فیلم و عکس، هزینه پرداخت کنید. این مهم‌ترین نکته‌ای است که گاهی به دلیل فشارهای مالی یا روحی، درنظر گرفته نمی‌شود و بعد از عروسی حسرت بزرگی ایجاد می‌کند که “ای کاش با آتلیه عکاسی و فیلم برداری باتجربه‌تری قرارداد بسته بودم”. هزینه آتلیه عکاسی و فیلم برداری عروسی، بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌شود متفاوت است. پکیج‌های فرمالیته عروسی معمولا از ۴ میلیون تومان شروع و تا ۵۰ میلیون تومان ادامه دارد. معمولا این تفاوت هزینه به دلیل تجهیزات، لوکیشن فیلم برداری و تجربه بالای گروه است. هزینه عکاسی و فیلم برداری عروسی نیز از ۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا حدود ۸۰ میلیون تومان ادامه دارد. تخمین هزینه عکاسی و فیلم‌برداری عروسی در مشخص شدن هزینه های مراسم عروسی در تهران  موثر است. استفاده از تجهیزاتی مانند کرین، هلی‌شات، رونین یا استابلایزر، LCD های سالن عروسی برای نمایش عکس‌ها، نوع آلبوم عروسی و تعداد صفحات آن و تعداد عکس‌های چاپی، همگی از پارامترهایی است که هزینه آتلیه عکاسی و فیلم‌برداری عروس را کم و زیاد می‌کند.

 

هزینه سفارش کارت عروسی

کارت عروسی

 

پس از طی نمودن همه‌ مراحل عروسی، به قسمت سفارش کارت عروسی می‌رسید، دست یک‌دیگر را می‌گیرید و به خیابان بهارستان مراجعه می‌کنید. در راسته‌ی چپ و راست این خیابان پر از مغازه‌های کارت عروسی است، که انواع و اقسام کارت‌ها با طراحی‌های گوناگون را برای سفارش قرار داده‌اند. هزینه سفارش کارت عروسی بستگی به نوع کارتی دارد که شما انتخاب می‌کنید، کارت عروسی از هر عدد ۱۵۰۰ تومان، تا هر عدد ۲۰،۰۰۰ تومان وجود دارد. نوع کاغذ و مقوای کارت، تزئینات روی کارت، نوع چاپ کارت، پیچیدگی طراحی و برش کارت، رنگ‌ها، پاکت یا جعبه کارت، همگی جزء پارامترهایی است که هزینه سفارش کارت عروسی را تعیین می‌کند. پس هزینه کارت عروسی را نیز به هزینه های مراسم عروسی در تهران اضافه کنید.

 

هزینه آرایشگاه عروس

آرایشی

چهره عروس همیشه مورد توجه میهمانان، خصوصا خانم‌ها است. پس حساسیت در مورد انتخاب آرایشگر کاملا به‌جا است. توصیه می‌کنیم برای انتخاب آرایشگر عروس، حتما مراجعه حضوری داشته‌باشید و اصلا به تبلیغات و عکس‌های اینستاگرام توجه نکنید. اگر در مراجعه حضوری از کیفیت آرایش و میکاپ عروس، و نوع مواد آرایشی استفاده شده راضی بودید در خصوص قیمت آرایش عروس و پکیج‌های عروس سوال کنید. معمولا هزینه آرایشگاه عروس چیزی حدود ۱.۵ میلیون الی ۱۰ میلیون تومان است که با کیفیت‌های گوناگون خدمات انجام می‌شود. خدماتی مانند پاکسازی پوست، سفیدی دندان، ماسک درمانی، رنگ و لایت مو، استفاده از موی اضافه در شینیون عروس؛ از جمله خدماتی است که هزینه آرایشگاه عروس را کم و زیاد می‌کند.

 

هزینه آرایشگاه داماد

ارایش مردانه

هزینه آرایشگاه داماد معمولا بسیار کم‌تر از عروس است. خدماتی که به آقای داماد ارائه می‌شود، معمولا خدمات پوستی، پاکسازی پوست، ماسک و کوتاهی مو قبل از عروسی‌ است. در روز عروسی هم شست‌و‌شوی مو، سشوار و حالت‌دهی موی داماد، استفاده از کرم‌های مخصوص پوست آقایان جهت انجام کمی گریم، جزء خدمات ویژ آرایشگاه داماد به حساب می‌آید. هزینه آرایشگاه داماد چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان الی ۵ میلیون تومان است.

 

هزینه دی جی و گروه موسیقی عروسی

دی جی

تمام هیجان و شادی شب عروسی به حضور دی جی یا گروه موسیقی وابسته است. گروهی که توانایی مدیریت مراسم عروسی و هیجان میهمانان را داشته‌باشند. سعی کنید بهترین دی جی یا گروه موسیقی را دعوت کنید.

معمولا هزینه گروه موسیقی، بسیار بیشتر از دی جی است. یک دی جی عروسی، مبلغی حدود ۱ میلیون الی ۸ میلیون تومان دریافت می‌کند؛ در حالی که هزینه گروه موسیقی، چیزی حدود ۵ میلیون تومان الی ۳۰ میلیون تومان است. این تفاوت هزینه معمولا به دلیل تعداد نوازنده‌ها، نوع نورپردازی و دکورسازی، سیستم صدا و اکسسوری‌هایی مانند مه‌ساز و تفنگ CO2 است.

 

هزینه دسته گل عروس و گل کاری ماشین عروس

دسته گل

یکی از مهم‌ترین اکسسوری های روز عروسی، دسته گل عروس است. سعی کنید به دسته گل عروس اهمیت بیش‌تری بدهید و اگر لازم بود هزینه بالاتری بابت آن پرداخت کنید؛ چون ارزش این هزینه را دارد. در تمام لحظه‌های روز عروسی، دسته گل عروس همراهتان است و مسلما تا سال‌های سال، به تماشای عکس‌های این روز فوق‌العاده می‌نشینید.

هزینه دسته گل عروس در فصل‌های گرم و سرد سال متفاوت است؛ اما درحال حاضر هزینه دسته گل عروس طبیعی چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون تومان است. هزینه گل ‌کاری ماشین عروس معمولا کمی به نوع ماشین بستگی دارد، اگر ماشین عروس لوکس انتخاب کرده‌اید، منتظر باشید که قیمت عجیب‌تری بشنوید. هزینه گل کاری ماشین عروس معمولا چیزی بین ۵۰۰ هزار تومان الی ۵ میلیون تومان است که بستگی به میزان گل‌ها، نوع گل‌ها و فصل عروسی دارد.

 

مجموعه بزرگ تالار باغ زندگی

۰۲۱۵۶۳۶۵۶۵۶ / ۰۹۱۲۱۷۷۲۰۹۹

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *